Venäläiset jättävät Latvian?
Venäläinen Pervyi-kanal (TV1) kertoi uutisena Latviasta viikko sitten lauantaina (21.11.), että maan venäläiset ovat ryhtyneet hakemaan töitä Venäjältä. He eivät ainoastaan hae töitä vaan myös vaihtavat kansalaisuutensa Venäjän kansalaisiksi. Televisiokuvassa näytettiin pitkä jono ihmisiä kiemurtelemassa kohti Venäjän lähetystöä. Venäjän passin saamisen kerrottiin kestävän puoli vuotta. Viisumivirkailija lisäsi myös etnisten latvialaisten etsivän töitä Venäjältä ja mahdollisuutta vaihtaa kansalaisuutta.
Latviasta ei pääse enää lamaa pakoon töihin kalkkunateurastamoihin Irlantiin tai Englantiin. Tie länteen on tukossa. Yhä useammat ovat ryhtyneet katsomaan Venäjän suuntaan. Venäjä on jo vuosia houkutellut maahanmuuttajia Baltiasta erilaisilla muuttoavustuksilla. Eräs Pervyi-kanavan haastattelema perhe kertoi lähtevänsä Venäjälle työn hakuun, koska sinne maksetaan matkarahat ja autetaan asunnon hankinnassa. Länteen joutuu maksamaan matkansa itse. Eräs haastateltava kertoi saaneensa kolme työtarjousta idästä. Veret seisauttava vastaus tuli kuitenkin yhden naisen suusta: ”Venäjällä on tulevaisuus.”
Hän tarkoitti, että Venäjällä valtiona on tulevaisuus. Latvian kohdalla sitä moni jo epäilee.
Latvia on konkurssin partaalla, integraatio on epäonnistunut ja maata vaivaa yleinen uskottavuuskriisi. Latviassa on vuoden päästä, lokakuussa 2010 parlamenttivaalit. Nuori sveitsiläinen historioitsija Kaspar Näf arvioi (Postimees 22.11) vaaleissa ratkeavan, pääsevätkö venäläiset lopullisesti valtaan Latviassa. Jo tämän vuoden kesäkuun kuntavaaleissa latvialaiset äänestivät venäläisten puolueita. Latvialaisia nationalisteja eivät äänestäneet latvialaiset itsekään.
Nationalistit ovat nyt oligarkkiensa avulla aloittaneet viimeisen epätoivoisen taistelun vallassa pysymiseksi. Latvian ”Tony Soprano”, jätehuoltaja ja entinen pääministeri Andris Skele palasi politiikkaan torpedoimaan venäläisiä perustamansa Kansanpuolueen riveihin. ”Hän saattaa vielä onnistua voittamaan vaalit, mutta tuskin talouskriisiä”, Kaspar Näf kirjoittaa.
Baltian maiden taloudesta oli huolissaan myös europarlamentaarikko, belgialainen liberaaliryhmän johtaja Guy Verhofstadt. Hän vaati EU:ta olemaan solidaarinen Baltian maille. Latvian taloutta tukee IMF, Kansainvälinen valuuttarahasto, jonka kotipaikka on Washington DC, USA. Europarlamentaarikko ihmetteli, miksi IMF hoitaa sen, mikä kuuluisi EU:lle?
Ehkäpä Verhofstadt on naiivi. Baltian maiden itsenäisyys näyttää toistuvasti olevan vain Venäjä-vastainen projekti. Niiden pystyssä pysymisen rahoittaa se, jota eniten kiinnostaa Venäjä-vastaisuus.
Baltian maat tuntuvat tarvitsevan pystyssä pysyäkseen Venäjän markkinaa. Seuraavan kymmenen vuoden aikana Baltian maiden kehitys taantuu. Raaka-aineiltaan maailman rikkain maa Venäjä sen sijaan nousee. Jossakin vaiheessa syntyy tilanne, että Venäjä houkuttelee työtilaisuuksillaan köyhtyviä baltteja yhä enemmän. Vaarana on, että Baltiassa on jossakin vaiheessa puolet asukkaista Venäjän ja puolet EU:n kansalaisia. Silloin nousee esiin valinta, haluavatko maat kuulua Venäjään vai EU:hun? EU:n ja Venäjän konflikti on valmis.
Lbabe,
Millaisia ajatuksia Sofin Suomi-puheet sinussa herättivät? Ja miten Johan jakselee?
Nämä skenaariot ovat hyvin kiinnostavia, saa nähdä koska meidän russofobistimme heräävät elävään todellisuuteen. Tuskin koskaan, mutta heidän kannattajansa saatavat sen jo tehdä.
Siis. Onko Latvialla edellytyksiä selvitä itsenäisenä valtiona. Vai onko se työvoimavarasto, josta hakeudutaan suhdanteiden mukana töihin milloin itään milloin länteen.
Vielä ei noita jonoja perhana ole Tallinnassa näkynyt…
Hienoa, jos Latvia pääsee miehittäjäkansastaan eroon.
Latvia ei voi kuulua Venäjään. Latvia on itsenäinen valtio, joka on itsenäisenä valtiona osa Euroopan Unionia.
Loistavaa, miehittäjien jälkeläiset sinne, minne kuuluvatkin: Venäjälle.
Olisi Latvian kannalta aivan erinomainen asia kun KAIKKI venäläiset poistuisivat Latviasta. Sama asia Viron suhteen.
Latvialaiset ovat varmaan onnellisia asiasta.
”Venäjän passin saamisen kerrottiin kestävän puoli vuotta”
Aika tehotonta näin satelliitti aikana, luulisi sen saavan kymmenessä minuutissa.
”Venäjä on jo vuosia houkutellut maahanmuuttajia Baltiasta erilaisilla muuttoavustuksilla.”
Rasistiselle Venäjälle ei kelpaa kun Venäläis-taustaisia.
Somalialaisia saisi ilmaiseksi.
Venäjällä ei itse asiassa ole ongelmia lainkaan-kaikille taataan mukava asunto,työtä ja toimeentulo,,autoja riittää kaikille !
Vodka on halpaa-ainut ongelma että välillä sataa vettä ja on huono keli-mutta se onkin kapitalistisen suomen ja baltian vika,,,!?
Perkeleen russofopistit mistä saadaan suomalaisille töitä ! No Venäjältä !!
Loistavaa, edes latvialaisilla mene hjyvin, kun miehittäjän jälkijoukko lähtee.
Syylliset laman jälkihoidon syvyyteen Latviassa ovat lähempänä kuin Helsingin Sanomien keskivertolukija uskoo. Syyssä olosuhteiden ankaruuteen ovat Swedbank, Nordbanken, Ruotsin päämnisteri Fredrik Reinfeldt ja Ruotsin valtiovarainministeri Anders Borg, jolle Jyväskylän yliopiston kokkolalainen Chydenius-instituutti on antanut Anders Chydeniusta kuvaavan taulun.
Viro ja Latvia tarvitsisivat hitaan 15%:n devalvoiduttamisen kelluttamalla, mutta tätä ei Ruotsin valtiovarainministeriö ole valmis myöntämään, koska ruotsalaiset pankit eivät halua kohtuullistuttaa vaatimuksiaan.
Nämä kaksi maata ovat ruotsalaisten pankkien miehittämiä, Virossa onnettomasta politiikasta vastaa Nordbankenin suomalainen johto Suomessa.
Politiikan puolella korostetaan väärin Brzezinskiä ja NATO:a sekä Bushin hallinto ja Obaman saamattomuutta.
Oleellisen löytäminen Latviasta ja Virosta edellyttäisi, että sanomalehdistössä ja Yleisradiossa olisi ammattitaitoa enemmän kuin löhötä Helsingissä ja pohtia Halosen laiminlyöntejä sekä Heinäluoman adventtisirkusta Afganistanin sodan suhteen Jutta ”Verkkosukka” Urpilaisen ”arvovallan” nostattamiseksi. Urpilainen on tavallisen tavallinen blondi, vaikka täytyy sanoa, että SAK:n juntta teki virheen nostaessaan hänet vara-Filatoviksi kokemuksetta kylmiltään.
SDP:n rivikansanedustajalle näemmä sosialidemokraattisen liikkeen valtamekanismi ay-liikkeeseen nähden ovat niin oudot, että Urpilaiselta menee koko puheenjohtajakausi opettajana ja kasvatustieteiden maisterinakin opetellessa.
”13 Syylliset laman jälkihoidon syvyyteen Latviassa ovat lähempänä kuin Helsingin Sanomien keskivertolukija uskoo. ”
UGH! Joka Alan Asiantuntija on puhunut!
Kyllä Latvia tulee vielä polvillaan rukoilemaan, että Venäläiset palaisivat sillä Latvia menettää Venäläisissä myös Venäläisen osaamisen.
Sillä Venäläiset ovat tiedon ja taidon kansa.
Venäläisiltä on varastettu tämä kunnia, koska muut maat ovat varastaneet tiedekeksintönsä Venäjältä.
Esim Lentokone, sähko ja radio ovat Venäläisten tiedemiehien keksimiä mutta länsi on varastanut nämä keksinnöt ja ottanut kunnian siitä itselleen.
#14#
Kyllä Tapio_O_Neva tietää sillä Tapio näkee Venäläisellä ajattelu tavallaan ongelmiensyyt ja sen jälkeen syylliset henkilöt on vain aseteltava ongelmiin.
Vd:”UGH! Joka Alan Asiantuntija on puhunut!”
Noh, noh, kyllä Tapsa asiaakin toisinaan puhuu. Jatain rotia pojat sentään!
# 15 Jezov
Muistellet keksijänero Popovia. Venäjältä tuskin on paljoakaan varastettu, kyllä he siinä ja kopioinnissa ovat kunnostautuneet.
#18#
Kyllä NL koulukirjoissa niin opetettiin, että kaikki tieto,taito ja taide on lähtenyt venäläisistä.
NL:ssä ei paljoo paskaa puhuta. He ovat todellisia osaajia kaikki muut ovat vain vakoilleet keksintönsä Venäläisiltä.
MUISTA SE AINA.
# 15
”Esim lentokone sähkö ja radio ovat venäläisten tiedemiesten keksimiä”
Höpö höpö. Radion keksimisen kunnia on kyllä mennyt väärään osoitteeseen niin kuin röngteninkin. Kunnia kuuluisi Nikola Teslalle. Joka keksi mm. vaihtovirtageneraattorinkin. Tesla oli serbi.
Meni vähän aiheen ulkopuolelle.
15
”Esim Lentokone, sähko ja radio ovat Venäläisten tiedemiehien keksimiä mutta länsi on varastanut nämä keksinnöt ja ottanut kunnian siitä itselleen.”
Voi olla.
Venäjällä ei vaan ollut aika niille keksinöillä, kaiken tarmo meni siihen ideologian soveltamiseen.
Kuitenkin länsi ymmärsi miten ne keksinnöt voitiin soveltaa kaupallisesti.
Myöhemmin itse tuotteista tehtiin halvempia kopiota Japanissa, nykyään sekä alkuperäiset että kopiot tehdään Kiinassa.
Staalinin aikana 1949 näin ruvettiin NL:ssä opettamaan.
Kapitalistinen järjestelmä ei ole mitään polsevismiin verrattuna.
Kunhan tässä kohta on se tämän laman seuraava alamäki ja taikaseinät ”menevät rikki” niin ehkäpä Suomestakin, nyyh nyyh, joukko varsinaisia työvoimapulan poistajia siirtyy ehjien taikaseinien maihin. Jos ei sitten suuri suomalaisvastainen coalitio vasl-kok keksi uutta tapaa rahoittaa rikastelijoita sossun ohi.
Todellisuudessa AK 47 on vain matkittu Sturmgewehr 44 rynnäkkökivääristä.
Voi todeta, että Venäläisten pyhätuote AK 47 on matkittu fasistijen keksimästä aseesta.
J:”Todellisuudessa AK 47 on vain matkittu Sturmgewehr 44 rynnäkkökivääristä.”
Pitkälti juuri näin.
Vielä kun saataisiin SUomikin liitettyä osaksi venäjää, se on vain ajan kysymys.
26
Siitä tulisi Suomen onnellisinta aikaa. Venäjänmedia olisi meidänkin ainut ainut media. Onkohan Pravdalla tälläisiä blogisivuja missä saa vapaasti valittaa ja haukkua päättävässä asemassa olevia.
27.kyllä me saadaan pravdassakin haukkua suomen herroja,,,venäjän herroista en olis niinkään varma,,!
Koko Baltian taloudellinen menestys perustuu lännestä tulleille sijoituksille. Baltia oli Neuvostoliiton näyteikkuna länteen, niin että siellä olivat asiat paremmin kuin muissa NL:n osavaltioissa. Ilman lännestä tulleita sijoituksia eivät kuitenkaan asiat Baltiassa olisi sen kummemmin kuin Ukrainassa tai Georgiassakaan. Nyt taas länsi on käyttänyt Baltiaa näyteikkunanaan itään.
Kyllä Tapio O Nevankin silti luulisi tietävän, että Nordbanken ei kovin paljon rahaa sinne ole työntänyt, enemmänkin tällä vuosituhannella nykynimellään Nordea, jonka suomalaisesta johdosta puhuminen on puuta heinää. Nordeaakin suurempi ruotsalaisrahoittaja on myös SEB, ja ehdottomasti suurin rahoittaja Swedbank on pistänyt itsensä ja koko Ruotsinkin vararikon partaalle rahoittamalla nimenomaan Latviaa. Se kaikki mitä näillä pääomilla on tehty on edelleen Latviassa ja koko Baltiassa asuin- ja liikerakennuksina, tuotantolaitoksina ja maanviljelyssä mm. navettoina. Ruotsalaisella rahalla hankitut autot ja luksuskulutus on osittain saatu realisoiduksi isolla tappiolla näille pankeille. Nyt ne yrittävät tietysti pelastaa rahoistaan edes sen verran, että itse pysyisivät pystyssä. Latvialle tietysti olisi edullista devalvoida ja siten saada lainat pienemmiksi, mutta silloin siltä menisi luottamus. Latvia ei jatkossakaan voi elää ilman Ruotsin ja lännen taloudellista tukea.
Vertaa tilannetta Suomeen 80-luvun lopussa ja 90-luvulla. Taisi olla suomalaisen pankin takuu useimmilla ulkomaisilla lainoilla. Eikä Suomenkaan lamasta muuta maailmaa ole syytetty, vaan suomalaisia pankkeja, suomalaisia poliitikkoja ja liikaa lainaa ottaneita suomalaisia.
Jezov #27
Juuri Pravdasta en tiedä, mutta muuten Venäjällä on nettisivuja joilla Venäjän herroja ja johtoa saa haukkua vapaasti.
# 30, 28 #
Joittenkin villien huhujen mukaan jotkut ovat Venäjällä johtajien haukkumisen jälkeen löytäneet OMON erikoisjoukoja ulko-ovelta tai saaneet luodin päähänsä rappukäytävässä tai vaikka syöneet plutoniumia vahingossa aamupuuronsa kanssa.
Oletteko kuuleet vastaavia huhuja?
#24 ja #25
Ja se Sturmgewehr 44 ei myöskään taida olla maailman ensimmäinen kivääri.
Jatkuvaa kehitystähän se on ollut ja kalashnikov on eräs onnistuneimmista kehittelyaskelista. Valitettavasti.
Jezov #31
Alkavat Suomessakin kapitalismia arvostelleet olla kuolleita. Osa nälkään.
Toimittaja Hietanen iloitsee vilpittömästi Baltian maiden talousongelmista, mutta Baltia nousee, vaikka nousu tulee olemaan hidasta. Ihmettelin vuosikausia Tallinnassa ja Tartossa liikkuessani, miten virolaiset ajoivat hienoilla saksalaisilla Mersuilla ja Audeilla. Asia selvisi. He ajoivat pohjoismaisten pankkien lainoittamilla verottomilla autoilla. Suuri pohjoismainen pankki Nordea on kuitenkin selvinnyt suhteellisen pienillä luottotappioilla ja on luottavainen tulevaisuuteen.
Nordea ennustaa Baltian maissa kasvua vasta vuonna 2011. Vientikysynnän käänteestä huolimatta Baltian maiden näkymät ovat edelleen synkät. ”Odotamme Baltian talouksien piristyvän hieman vuonna 2010 ja kääntyvän kasvuun vuonna 2011″, Nordean pääekonomisti Helge J. Pedersen sanoo. http://www.arvopaperi.fi/uutis…ice=mobile
”… Raaka-aineiltaan maailman rikkain maa Venäjä sen sijaan nousee. …”
Raimo Myöhänen on tarkastellut tänään 29.11.2009 blogissaan ”Loppuvatko Venäjän öljy- ja kaasuvarat?” eri maiden kaasu- ja öljyvarantoja sekä paljonko niitä rasitetaan. Eivät ne Venäjänkään varat rajattomat ole. http://roskanpoimija.blogit.uu…aasuvarat/
Hitler kutsui syksyllä 1939 Viron saksalaiset takaisin ”kotiin” ja maasta lähti kuukaudessa lähes 13000 saksalaista.
Miksi Venäjä ei ymmärrä soveltaa tätä hyväksi koettua strategiaa myös kaukasialaisten kansojen uskollisuuden palauttamiseksi?
Anna 20 vuotta ymmärtämättömille tuhlaajapojille vapautta ja kas, ne palaavat kiltisti EUkkojen rinnoilta Isän Aurinkoiseen syleilyyn.
Markku #18,
”Muistellet keksijänero Popovia.” Olet väärässä, NL:n todellinen keksijänero oli Regus Patof. Tuttavallisesti Reg. US Pat. Of.
Hyvä juttu Latvialle.
Mihail Kalašnikov kehitteli AK 47 yhdistämällä SKS ja Sturmgewehr 44. Tarinan mukaan Mihail Kalašnikov kehitti AK 47 kun hän oli Berliiniä valloittamassa sankarikavereittensa kanssa.
Tämä AK 47 juttu lähti liikkeelle siitä kun aijemmin puhuin Venäläisten keksijöiden saavutuksista JA SIITÄ mitä Venäläiset ovat väittäneet keksineensä Staalinin aikana.
En aevostele AK 47 sillä ei siinä mitään vikaa ole, lapsetkin osaavat käyttää sitä ympärimaailman.
Vuotta 2012 povataan kaikkialla kohtalon vuodeksi. Idässä sen sanotaan synnyttävän EU-2:n, johon kuuluisivat mm. Kiina, Intia, Venäjä ja kaikki sen entiset NL-valtiot, mukaan lukien myös Baltian maat jonkinlaisen löyhän talousyhteistyön merkeissä.
Asiasta hieman toiseen, mutta säilytään Safkan aiheissa. Safkan entinen ylipappi Juha Molari kirjoitti blogissaan mielenkiintoisen kirjoituksen terrorismista. Molari puhui myös valtioterrorismista, jonka hän ankarasti tuomitsi kauhistelemalla Afganistanin siviiliuhreja.
Kaksinaismolaristiseen tapaansa hän kuitenkin sensuroi kommenttini, jossa esitin riippumattomia lukuja Tshetshenian sodan siviiliuhreista. Tshetshenian sota kun oli molaristisen maailmankäsityksen mukaan terrorisminvastaista rauhantyötä, toisin kuin USA:n valtioterrorismi Afganistanissa.
Mutta tässä siis hieman näitä lukuja (tiedän että arvon kirkkoherrakin seuraa tätä blogia):
Independent estimates
In 2000, the Russian weekly Nezavisimoye Voennoye Obozreniye (Independent Military Review) compiled an incomplete list of 1,176 military servicemen fallen in Chechnya during the first year of conflict. If available the list included name, year and place of birth, rank and military unit, place, date and cause of death.[35]
For the period from 1994 to 2003, estimates ranged from 50,000 to 250,000 civilians and 10,000 to 50,000 Russian servicemen killed. Given that almost certainly both sides have tended to exaggerate enemy military casualties while minimizing their own and grossly underestimating its responsibility for civilian losses, the Russian-Chechen Friendship Society set the conservative estimate of death toll in this time period at about 150,000 - 200,000 civilians, 20,000 to 40,000 Russian soldiers, and possibly the same amount of Chechen rebels.[36]
In February 2003, the Union of the Committees of Soldiers’ Mothers of Russia, estimated that some 11,000 servicemen have been killed, with another 25,000 wounded, since 1999. It also estimated the civilian death toll at about 20,000 people.[37] Their estimate for the earlier Chechen war was 14,000 dead troops as compared with the official figure of 5,500.
According to 2003 Military Balance, the annual report International Institute for Strategic Studies, the British-based think-tank, Russian forces suffered 4,749 dead in Chechnya between August 2002 and August 2003.[38]
In 2004, the British strategic-research centre Jane’s Information Group estimated that the federal forces in Chechnya suffered some 9,000 to 11,000 combat deaths during the second war’s most intense phase, from its beginning in late summer 1999 to early 2002. In 2003, they lost roughly 3,000 dead.[39]
In 2004, the human rights group Memorial estimated the amount of civilian casualties of both wars at ”more than 200,000″ and the amount of Russian soldiers killed at 20,000 to 40,000 [40]
In 2006, Alexander Cherkasov of the human rights group Memorial pointed out that the Russian government did not make any attempt to count civilian casualties in the war of 1994-96, nor after 1999. Many figures have been quoted, some greatly exaggerated; a figure of 250,000 [civilian] dead in the two wars is sometimes repeated, but without there being adequate substantiation of such a number, Cherkasov said, and concluded: The total number of peaceful residents of the Chechen Republic who perished during the two wars may have reached 70,000. (…) [In the second war] the total number of civilians killed, including those who disappeared, adds up to between 14,800 to 24,100. However, he admitted that the accuracy of his estimates was not high.
In 2007, Memorial estimated about 15,000 Russian soldiers have died in total, while others estimated up to 40,000.[41]
According to Amnesty International in 2007 the second war has killed up to 25,000 civilians since 1999 (many in the first months of the conflict), while up to another 5,000 people are missing. ”Many thousands” of people are believed to be buried in unmarked graves.[42][43]
The Society for Threatened Peoples estimated the civilians casualties of the first war at 80,000 and the second war at 50,000, but it’s unsure when this report was made.[44]
En julkaise yleistä löpinää Venäjän ”valtioterrorismista”, koska
(1) tshetsheeni- ja ulkomaiset palkkaterroristit tappavat ihmisiä, joilla nimi, kuolinpaikka ja aika tunnetaan. Näiden kaiken ikäisten siviili-ihmisten kuoleman en salli millään russofobisella tai muulla argumentilla kokevan ikään kuin inflaation. Pienet koululaistytöt ja -pojat eivät kuolleet ”vapaustaistelun” seurauksena niin kuin em. valtioterrorismimyytti halventaa tapettujen ihmisten arvon, vaan brutaalin terrorismin seurauksena, jollaisena nuo pahat teot ovat täysin tuomittavissa.
(2) aiheemme on ollut Suomesta saatu tuki mainituille terroristi-palkkasotureille, joista useat eivät ole koskaan edes käyneet Tshetsheniassa.
(3) Em. tilastoissa ei ole eritelty kuolinuhreista pois niitä, jotka kuolivat terroristien tappamana. Ylipäätänsä edellytän julkaistavissa terrorismia käsittelevissä jutuissa samaa tarkkuutta blogissani kuin esimerkiksi vuoden 1999 räjäytetyn kerrostalon ym. oikeudenkäyntipöytäkirjoissa: haluan tietää tapettujen nimet ja syntymäajat, haluan tietää tapahtumapaikan ja -ajan, haluan tietää surmatyön tekijöiden nimet, sekä tapahtumaketjun, sekä mihin toimiin väitettyjen surmatöiden jälkeen on ryhdytty. Kukaan ei kiistä, että kaikissa maailman valtioissa tapahtuu rikoksia, joiden toimittajat ovat myös viranomaisia; terrorismin kaltaisissa oloissa ylilyönnit ovat sitäkin mahdollisempia psyykkisistä syistäkin, mutta yhteiskunnallinen vääryyskään ei oikeuta terroristien brutaaliin tekoon koululaisten tappamiseksi, teatterisurmiin, junaräjäytyksiin ym. Niin halpa-arvoista moraalitonta ”puolustusta”, asioiden kääntämistä pois terroristeista, en julkaise, koska häpeäisin ja pelkäisin aivan tarpeeksi vähintään Jumalan silmien alla.
No terve Juha! Eikös tätä keskustelua olisi parempi käydä omassa blogissasi? Mutta harjoittamasi sensuurin vuoksi käykäämme siis tällä. Kirjoitat mielenkiintoisia:
”Ylipäätänsä edellytän julkaistavissa terrorismia käsittelevissä jutuissa samaa tarkkuutta blogissani kuin esimerkiksi vuoden 1999 räjäytetyn kerrostalon ym. oikeudenkäyntipöytäkirjoissa: haluan tietää tapettujen nimet ja syntymäajat, haluan tietää tapahtumapaikan ja -ajan, haluan tietää surmatyön tekijöiden nimet, sekä tapahtumaketjun, sekä mihin toimiin väitettyjen surmatöiden jälkeen on ryhdytty.”
Edellä mainittu tekstisi ei suinkaan estä sinua kaksinaismolaristiseen tapaasi samaan aikaan kirjoittamasta USA:n valtioterrorismista Afganistanissa ja molarisoimasta niillä siviiliuhreilla, joita terroristit ovat aiheuttaneet. Sinun molaristisen maailmankäsityksen mukaan afgaaniterroristien tappamat siviiliuhrit ovat USA:n ja sen liittolaisten syytä, mutta Venäjän armeijan pommituksten siviiliuhrit ovat tsetseeniterroristien syytä. Etkö itse huomaa tuota kaksinaismolaristista logiikkaasi. Me kaikki muut - Leenaa lukuunottamatta - sen huomaamme.
Tiedätkö muuten miksi Yhdysvaltojen ja sen liittolaisten aiheuttamista siviiliuhreista on saatavissa tarkkaa tietoa, mutta Tshetsheniassa venäläisten tappamista ei ole?
KOSKA LÄNNESSÄ ON VAPAA LEHDISTÖ, MUTTA VENÄJÄLLÄ EI OLE!
42. Molari
Molarihan siis molarisoi. Jos jollekkin on epäselvää mitä molarismi tarkoittaa, niin tässä molarismi lyhyt määritelmä:
”Kaikki ovat tasa-arvoisia, mutta minä olen tasa-arvoisin
Kaikilla on mielipiteenvapaus, mutta minun mielipiteeni on ainoa oikea
Humanismi on aatteista kaunein, mutta venäläinen sovinismi vielä kauniimpi
Kaikki kansat ovat tasa-arvoisia, mutta Viron väestö ei ole riittävän suuri olemaan kansa
Tieteellistä molarismia edustaa lähteiden omavaltainen käyttö ja lähteiden muokkaaminen paremmin omiin tarkoitusperiiin sopivaksi.
Juridiikassa molarismi tarkoittaa yksilön asettumista lain yläpuolelle humaanisin perustein.
Esimerkkejä molaristisesta historiankirjoituksesta: Neuvostoliitto, Venäjä, SAFKA:n kotisivut. Johan Bäckman: Pronssisoturi. Leena Hietanen: Viron kylmä sota.
Esimerkkejä juridisesta molarismista käytännössä: Antifasistinen kauppojen ryöstely Tallinnan patsasmellakoiden aikana.
Esimerkkejä poliittisesta molarismista: antimolaristien eli ryssofobien noitavainot.”
Kun ottaa molarismin käyttöön ja molarisoi Juha Molarin kirjoituksia, niin helposti saa selville, että Juha Molari on sanonut muun muuassa näin:
”SAFKA:n strategiseksi missioksi vastustaa Venäjän kasvavaa vaikutusvaltaa, suosittelee SAFKAlaiset hirteen vetämistä. Kirjoitus oli sellainen, josta pidän. -Juha Molari-”
Tuo ylläoleva on tietysti hieman jo ajastaan jäänyttä, Molarin saatua kenkää SAFKAsta, mutta kertoo lukijalle oivallisesti kuinka molarismi toimii. Yhdistellään, kieroillaan, luetaan asian ohi ja kirjoitetaan lopuksi Totuus. Huolestuttavaa on tietysti, että Molari uskoo omiin Totuuksiinsa.
Mitäköhän Molari ja Hietanen sanovat tästä utisesta? Eikö ole järkyttävää, että Venäjän perustuslakituomioistuimessa on voinut olla kaksi ”trotskilaista” länsimaiden kätyriä! Onneksi nämä saatiin eroamaan. Venäjän hallituksella on ja pitää olla oikeus sekaantua oikeuslaitoksen - samoin kuin median -toimintaan. Sehän on ”suvereenin demokratian” peruskivi!
Tehtävistään eronneet juristit haukkuvat Venäjän oikeuslaitosta
2.12.2009 20:18
A A
STT–AFP–Reuters
Moskova/Pietari. Venäjän perustuslakituomioistuimen kaksi juristia on eronnut tehtävästään. Tuomioistuin arvosteli heitä muiden tuomareiden arvovallan heikentämisestä, kirjoitti Kommersant-lehti keskiviikkona. Tuomioistuimen tiedottaja kieltäytyi kertomasta eron syytä.
Eronneet tuomarit olivat antaneet haastatteluja, joissa he sanoivat Venäjän hallituksen sekaantuvan oikeuslaitoksen toimintaan. Heidän mukaansa Venäjällä ei ole itsenäistä oikeuslaitosta, ja turvallisuuspalvelut voivat tehdä mitä haluavat.
Kommersant-lehden lähteiden mukaan tuomarit painostettiin eroamaan.
Venäjän presidentti Dmitri Medvedev, entinen lakimies, on kehottanut uudistamaan oikeusjärjestelmää, mutta arvostelijoiden mukaan se ei ole paljoakaan kohentunut.
Huomasin, että oman bloginsa kommentteja tiukasti sensuroiva kirkkoherra Molari on jälleen esiintynyt näillä palstoilla #42. Tämän vuosi rohkenen esittää hänelle pari kysymystä.
Kirkkoherra Molarin kirjoitusten mukaan olen tosin psyykkisesti sairas ja elän jonkinlaisessa informaatiopsykologisen sodankäynnin virittämässä sotapsykoosissa tai sitten vain kokeileva propagandisti, sielustani sairas.
”Minä olen pappina paikalla mielenosoituksessa ja annan lipereiden heilua, koska olen ihmisen puolella mainittuja viekkaita alistamismyyttejä vastaan. Olen myyttisen historiantutkimuksen asiantuntija.” (Juha Molari, Baltian suurlähetystöjen pyhä myytti, 19.03.2009)
Kirkkoherra Molari, miten on omantuntonne laita? Sanotte, että olette pappina paikalla mielenosoituksessa ja annatte lipereiden heilua, mutta myöhemmin kirjoituksissanne kiistätte jyrkästi olleenne The Soviet Story –mielenosoituksessa papin asussa. Muistutatte Pietaria, joka hiilivalkealla kielsi Mestarinsa kolme kertaa.
Kirkkoherra Molari, olette valehdellut tuomiokapitulille. Eikö se ole suuri synti?
43 ”KOSKA LÄNNESSÄ ON VAPAA LEHDISTÖ, MUTTA VENÄJÄLLÄ EI OLE!”
Ei ole, suomalainen valtalehdistö on rahaan ja talouspäättäjiin 99% sidottu.
uusi KANSAN ÄÄNI luettavissa
http://www.euvkr.com/lehti.html
#46 Molarin puhe Soviet Storystä on myöskin valhetta:
”Pistän 23.3. liperipuvun päälle ja lähden mukaan paikan päälle rukoilevana pappina, kun venäläiset nuorisojärjestöt osoittavat mieltä Sofi Oksasen ja Imbi Pajun kirjan esittelytilaisuuden yhteydessä kello 15 Sanomatalolla sekä sen jälkeen kello 17 alkavassa Viron lähetystön isännöimän seminaarin yhteydessä Orion-elokuvateatterissa”
Mielenosoitus oli Imbi Pajun Ja Sofi Oksasen kirjaa vastaan. Molari näyttää deletoineen sivun, jolta sitaatti on, mutta se on yhä googlen välimuistissa:
http://74.125.77.132/search?q=…&gl=fi
Molari-ressu kuvittelee selviävänsä valheistaan deletoimalla hankalat jutut. Kun esiintyy it-opiskelijana, pitäisi tietää paremmin.
Loistavaa Örkki, että olet löytänyt tuon blogitekstin. Se pitäisi lähettää tuomiokapituliin, koska se todistaa kirkkoherran valehdelleen. Toivottavasti muitakin Molarin sensuroimia tekstejä on mahdollista kaivaa esille. Esim. niitä, joissa hän panettelee virolaisia.
Kuten tiedämme, kirkkoherra väittää nyt, ettei ollut tilaisuudessa pappina vaan sivustakatsovana siviilihenkilönä. Tämä lause todistaa aivan muuta:
”Pistän 23.3. liperipuvun päälle ja lähden mukaan paikan päälle rukoilevana pappina”
Mutta totta kai Juha me tiedämme, että kiistät tämänkin. Ihminen, joka on kanssasi eri mieltä, ei voi olla muu kuin russofobi. Eikö niin? Meidän mielestämme vain olet tekopyhä valehteleva farisealainen, yhdellä sanalla ilmaistuna kaksinaismolaristi.
Minusta tämä Juha Molarin blogin slogan on selvästi russofobinen:
«Tyhmä maa etsii ystävät kaukaa ja viholliset naapureista»
Tässähän nimitellään aivan selvästi Venäjää!
Bätman ja kumppanit jatkaavat parjaustaan sekoittaen tahalla asioita villisti. Rukoileva pappi olen aina ilmoittanut olevani, en koskaan mikään stalinisti. Hyvä, että tuo fakta tuli ilmi. Missä mitenkin olin verhottu, se näkyy selvästi antamani vastineen valokuvista. Miten olen käyttäytynyt, se tulee ilmi hyvin tuosta tekstistä. Siinä ei ole mitään salaperäistä. Kyse on ollut siviilivaatteista toisessa yhteydessä: kun poliisille jätetty tutkintapyyntö (jota tutkimusta minua vastaan ei siis koskaan aloitettu) väitti minun esiintyneen Tampereella 2009 huhtikuussa papin vaatteissa tietyllä tavalla ja tuo tutkintapyyntö liitettiin kanteluun minua vastaan kapitulille, mutta väitehän oli valhe.
Kirkkoherra Molari, unohdatte aivan sanoneenne #46 ”Minä olen pappina paikalla mielenosoituksessa ja annan lipereiden heilua.”. Nyt kiistätte kaiken. Missä on omatuntonne? Kummassa kohdassa valehtelette? Kaiken kiistämisessä vai blogiinne kirjoittamassa tekstissä?
”ProKarelia –aktivistinen hyökkäys suomalaista pappia vastaan on tullut myös mm. venäläisen median tietoon. Tällainen hyökkäys ei ole luonnollisesti kiinnostava vain pienen sisäpiirin asiana, vaan sillä on kansainvälistä mielenkiintoa.” (Juha Molari, ProKarelia aktivistien hyökkäyksestä kerrotaan venäjänkielisessä mediassa, 04.05.2009)
Muna vai kana? Kumpi oli ensin? Eiköhän suomalainen pappi, kirkkoherra Juha Molari ole ollut se, joka on ensin hyökännyt ProKareliaa vastaan. ProKarelialla on oikeus puolustautua. Kyllä ns. antifasistien järjestämä mielenosoitus Venäjältä hankittuine apuvoimineen oli aika aktiivinen hyökkäys. Olikohan takana ajatus, että saadaan aikaan samanlaisia mellakoita kuin Tallinnassa Pronssisoturin tiimoilta?
Juha Molari kommentoi:
3.12.2009 16.42
”Bätman ja kumppanit jatkaavat parjaustaan sekoittaen tahalla asioita villisti.”
Nyt kirjoitit Juha taas väärin. Pitäisi olla:
Bäckman ja kumppanit jatkaavat parjaustaan sekoittaen tahalla asioita villisti.
#48, 49, 50, 52. Alan hiukan kiusaantua vähä-älyisten nettinatsien liimautumisesta blogini hännille. Voisitteko ystävällisesti poistua kommentoimaan muualle? En käsitä, miksi käytätte blogiani kolmannen henkilön mustamaalaamiseen? Sanon asian selvällä suomen kielellä: blogini ei ole natseja varten. Häipykää!!!
Kyllä niillä umpivenäläisillä ei ole vaihtoehtoja, kun mennä etsimään töitä Venäjältä. Mutta ainakin Virossa suurin osa venäläisistä on tullut töihin Suomeen ja nyt erittäin paljon menee Kreikaan. Mutta on mennyt Englantiin, Italiaan jne. Venäläiset lähettää lapset Viron kielisiin kouluun, koska on niiden taso parempi ja usean myös lapsenvanhemmat haluavat, että lapsilla olisi mahdollisuus siirtyä länneen. Siksi suljettaan myös Venäjän kielisiä koulua Virossa, että ei riitää enää venäjänkieleisiä lapsia sinne.
Koska Latviassa on enemmän venäläisiä kun Virossa, siksi ehkä näkyy enemmän niitä umpivenäläisiä, kuka jonotavat päästäkseen Venäjälle.
”Sanon asian selvällä suomen kielellä: blogini ei ole natseja varten. Häipykää!!”
Itsehän Lenocka olet punanatsi! Tankki-Hietanen, joka olisi ollut valmis aloittamaan kolmannen maailmansodan yhden patsaan siirrosta 2 km toiseen paikkaan.
Juuri sinun kaltaistesi ihmisten takia Stalinin ja Hitlerin kaltaiset hirmuhallitsijat ovat päässeet valtaan. Sinä olisit ensimmäisten joukossa hurraamassa kun ”kansakunnan vihollisia” taas alettaisiin tappamaan. Natsin ja stalinistin maailmankuva kun on hyvin samankaltainen.
Toimittaja Hietanen, nettinatsiksi tai natsiksi minua ei ole vielä koskaan kutsuttukaan. Tiedätte varmaan erittäin hyvin, että ystävänne kirkkoherra Juha Molari sensuroi kaikki bloginsa kommentit. Siksi keskustelu siirtyy aina blogiinne, kun Molari ilmaantuu kommentoimaan. Olen todella pahoillani, että olen joutunut käyttämään blogianne keskustellun Molarin kanssa. Voisitte valistaa häntä, jotta hän avaisi sivistyneesti keskustelun omassa blogissaan. Voisitteko myös perustella, missä sitä mustamaalausta on. Minulla on ainakin viitteet Molarin itse kirjoittamiin teksteihin.
Ajattelin vielä esittää vastuksen bloginne kommentissa #49 esitettyyn kysymykseen ”Toivottavasti muitakin Molarin sensuroimia tekstejä on mahdollista kaivaa esille. Esim. niitä, joissa hän panettelee virolaisia.”
Kyllä tuo Balttia Molarinkin teksteissä vilahtaa, vaikka varsinaiset virofobistit ovatkin toimittaja Leena Hietanen ja dosentti Johan Bäckman. Seuraavassa esitetyt eivät ole sensuroituja, vaan löytytvät blogista http://juhamolari.blogspot.com/
”Pro Karelian tyypit kulkevat tällä hetkellä ympäri Suomea ja Baltiaa selittämässä, miten ryssä olisi riistänyt, rosvonnut ja vaatinut aluepalautuksia. He tekevät sanalla sanoen sotakiihotusta, johon tasavallan presidentin pitäisi puuttua. (Juha Molari, Kaikki eivät vihaa minua, 21.05.2009)
”ProKarelian päätoimittaja asustelee Virossa, joten hänellä näyttää olevan samanlainen kestämätön käsitys demokratiasta kuin viron sisäministerilläkin. (Juha Molari, Tulin takaisin Venäjältä, 26.04.2009)
Hitlerin syntymäpäivänä 20.4.2009. Samana päivänä Virosta johdettu ProKarelia yrittää Tampereella Hitlerin kunniaksi valloittaa edellisten epäonnistumisten jälkeen Suur-Suomen rajat.” (Juha Molari, Suomi poika, 17.04.2009)
Molari käyttää kauppatieteiden maisteri Veikko Saksista nimitystä ”tallinnalainen leikkikalukauppias”. Maisteri Saksi on suomalainen, vaikka asuu Tallinnassa. Toimittaja Hietanen asuu myös Tallinnassa.
”Iivi Masso hyökkäsi Eesti päeväleht-sanomalehdessä 19.2.2009 Helsingin yliopistoa, Johan Bäckmania, Leena Hietasta ja meikäläistä vastaan.” (Juha Molari, Oman aikamme stalinistit, 07.04.2009)
”Eräs mehevistä kohdista oli muistaa, että Baltian agraarivaltiot saivat Neuvostoliiton aikana kehittyä nykyaikaisiksi valtioiksi, jopa laajentaa alueitaan. Loppujen lopuksi noiden pikkuvaltioiden kansalaiset eivät taistelleet itselleen itsenäisyyttä, vaan he saivat itsenäisyyden lahjaksi Venäjältä. Viron, Liettuan ja Latvian valtioita ei ole ostettu vapaustaistelijoiden verellä, suurin uhrauksin, vaan se on saatu lahjana.” (Juha Molari, Kiittämättömät, 31.03.2009)
”Eilen oli koskettava päivä, vaikka olen jo kaikenlaista ennättänyt nähdä omassa elämässäni niin kuin myös kuulla muiden elämästä. Tapasin sympaattisia venäläisiä nuoria. He ovat joutuneet erittäin pahoin Virossa sorron kohteeksi. Nyt he tulivat Helsinkiin. Se on heidän hätähuutonsa. … Nuoret venäläiset vaativat sananvapautta ja poliittisia oikeuksia itselleen Viroon. He ovat joutuneet KAPO:n ja hallituksen rahoittaman sortokoneiston uhreiksi. … Näin selvästi heidän pelkonsa - syvästi haavoitetun sielunsa. KAPO on pelon takana: KAPO oli viiltänyt veitsensä näiden ihmisten sieluun.” (Juha Molari, KAPO – pelon takana ja Pertti Salolainen, 24.03.2009)
”Itse kysyin yhden kysymyksen, koko tilaisuuden viimeisen: ”Onko Viron, Latvian ja Liettuan suurlähetystöjen järjestämällä tilaisuudella tarkoitus luoda jonkinlaista mielleyhtymää (assosiaatiota) Stalin hirvittävyyden ja nyky-Venäjän ja venäläisten välille? Olisiko tuollainen seikka syynä siihen, että he tulevat Helsinkiin?” Bäckmanin arvion mukaan sellainen tarkoitusperä on kyseessä mainituilla tahoilla.” (Juha Molari, Mielenosoitusraportti 23.3.2009)
” … politiikan tutkimuksen professori Jacques Semelin (2007) on selvittänyt kansanmurhia. Hänen mukaansa ääriryhmien johtajat esittävät uskomuksen, että he olisivat “historian uhreja”, ”kilpailevien voimien kurittamia” ja ”määrätty kohtaloon”, joka saattaa sisältää myös taistelua. Hämmästyttävän selvästi Viron, Latvian ja Liettuan SS-hallitukset sekä heitä myötäilevät propagandistiset sanansaattajat ovat valinneet juuri mainitun menetelmän venäläisten ihmisoikeuksien tuhoamiseksi” (Juha Molari, Viro, Liettua ja Latvia hyökkäävät Suomeen. 21.03.2009)
”Suomi on joutunut Baltiasta saapuvan informaatiopsykologisen sodankäynnin objektiksi, koska suomalaisiin mieliin halutaan provosoida talvisodan kauhut ja Venäjä-vihamielisyys NATO-option lunastamisen helpottamiseksi. Venäläisissä lehdissä on myös kiinnitetty huomiota Baltian valtioiden johtamaan informaatiopsykologiseen sodankäyntiin, jossa yrityksenä on saartaa Venäjä venäläisvihamielisen valtiorenkaan avulla.” (Juha Molari, Viro, Liettua ja Latvia hyökkäävät Suomeen. 21.03.2009)
”Stalinin hirvittävistä teoista kertominen toden ja sadun sekä myyttien sekoittamisen avulla on Viron, Latvian ja Liettuan suurlähetystöjen harkittu hyökkäys suomalaisten demokraattista vapautta vastaan.” (Juha Molari, Viro, Liettua ja Latvia hyökkäävät Suomeen. 21.03.2009)
”Viro, Latvia ja Liettua hyökkäävät Suomeen 23.3.2009 informaatiopsykologian sodankäynnin perusmenetelmien avulla, mutta Viron, Suomen ja Venäjän antifasistit puolustavat itsenäisten suomalaisten vapautta pelottomaan, hyvään ja ystävälliseen kanssakäymiseen Venäjän kanssa.” (Juha Molari, Viro, Liettua ja Latvia hyökkäävät Suomeen. 21.03.2009)
”Toimittaja Leena Hietanen on aivan oikein sanonut, että Viron miehitysmyytti on kiihotusta kansanryhmää vastaan. Puhuminen Viron ”neuvostomiehityksestä” pitäisi myös kriminalisoida. Tuollaisen puheen tarkoitus on vain venäläisten nöyryyttäminen ja loukkaaminen. Suomessa se on selvästi kiihotusta kansanryhmää vastaan.” (Juha Molari, Viron apartheid, 19.03.2009)
”Antifasistien tapaamisessa Tallinnassa ja Riiassa koordinoitiin Suomen, Viron, Latvian, Saksan ja Puolan antifasistien toimintaa. Yksi selvä tarkoitus on muukalaisvihan ja etenkin apartheid-politiikan vastainen taistelu sekä torjua yritykset pestä natsien sotarikokset puhtaiksi. Meilläkin tuomittujen sotarikollisten Rytin ja Tannerin perilliset ovat ryhtyneet nostamaan fasismia taas jalustalle.” (Juha Molari, Viron apartheid, 19.03.2009)
Tuo virolaisuus on ilmeisesti ns. antifasistien keskuudessa negatiivinen seikka, koska Molarin ”iloinen tuttavuus ja monilahjakkuus” Johan Bäckman nimesi aikoinaan konsuli Simo Pietiläisen virolaistaustaiseksi, vaikka Pietiläisen äidin suvussa ei ole mitään tietoa virolaisuudesta ainakaan 200 vuoteen.
Antistalinisti
Lopeta/lopettakaa vihdoinkin sen nimimerkin takana piileskely, eikö ole kanttia, tai häpeätkö itsekin juttujasi.
#59
Tarkoitus on keskustella asioista ja perustella näkemyksensä. Silloin henkilön nimellä tai kasvoilla ei pitäisi olla mitään merkitystä itse keskusteluun. Jos keskustelija sattuisi olemaan poliitikko tai muu julkisuuden henkilö, antifasisteiksi itseään kutsuvat muuttaisivat keskustelun hyvin äkkiä henkilön persoonaan liityväksi herjaamiseksi. En ole poliitikko enkä julkisuuden henkilö, joten nimelläni ei ole tässä yhteydessä mitään merkitystä.
Olen pyrkinyt ottamaan asioihin kantaa varsin asiallisesti ja perustellusti. Ei kai siinä mitään häpeämistä voi olla. Sen sijaan toimittaja Hietanen ja kirkkoherra Molari voisivat hävetä kommentoijista käyttämiään nimityksiä russofobi, natsi jne. Toivoisin, että hekin perustelisivat näkemyksensä ja vastaisivat kommentteihin. Dosentti Bäckman taas keskittyy esimerkiksi kirjailija Sofi Oksasen ulkoiseen olemukseen enemmän kuin hänen kirjoihinsa, jotka hän yksinkertaisesti vain tuomitsee roskaksi. Se ei ole sivistynyttä käytöstä.
# 42.
Tshetsheeniterrorismia tuskin tuetaan Suomesta käsin.
1) Tuskin kukaan järkevä henkilö on Suomessa puolustanut terroritekoja Venäjällä.
Itse en ole ainakaan moista huomannut. Sen sijaan Venäjän viranomaisten toimia on kyseenalaistettu, mikä on tavanomaista ainakin länsimaissa myös omien viranomaisten toimien osalta.
2) Suomesta käsin tuskin tuetaan terrorismia Venäjällä millään tavalla.
Suomalaisen toimintaa tshetsheenimyönteisen nettiserverin ylläpitämiseksi tai tshetsheenipakolaisten auttamiseksi Suomeen tuskin voi millään syyllä katsoa tshetsheeniterrorismin tukemiseksi. Sama koskee niitä, jotka suhtautuvat myönteisesti tshetsheenien itsenäistymispyrkimyksiin tai suhtautuvat kriitisesti Venäjän nykyhallintoon ja sen imperialistisiin pyrkimyksiin.
Toinen asia sitten on, josem. kaltaista toimintaa pidetään muista syistä kielteisenä ilmiönä.
Suomi on niin pieni yhteiskunta, että tshetsheeniterrorismin tukeminen todennäköisesti tulisi nopeasti ilmi. Jos väitetään, että Suomesta tuetaan terroristista palkkasoturitoimintaa Venäjällä, niin Juha Molarin tulisi käydä tekemässä asiasta rikosilmoitus poliisiviranomaiselle tai esittää näyttö asiasta julkisesti. Vihjailut ja tyhjät väitteet ovat pelkkää propagandaa.
3) Juha Molarin ja Abdullah Tammen jutuista on saanut käsityksen, että he eivät hyväksy tshetsheeneille minkäänlaista vapautustaistelua ja leimaavat sitä ymmärtävät suomalaiset tshetsheeniterrorismin tukijoiksi.
Venäjän viranomaisten toiminna epäilijöistä
Suurimmat Venäjän viranomaisten toiminnan epäilijät löytyvät venäläisten omasta keskuudesta sekä entisten Neuvostoliiton kansalaisten keskuudesta muista maista. Joukossa on ollut kymmeniä mitä ilmeisimmin poliittisista syistä murhattuja venäläisiä toimittajia ja poliitikkoja tavallisista kansalaisista puhumattakaan. Venäläiset arvostelevat itse estottomasti Kremlin toimia. Venäjän viranomaisten toimia arvostelevissa on myös Venäjän turvallisuusviranomaisten entisiä agentteja ja Venäjällä johtavaan luokkaan kuuluneita.
Verrattuna venäläisiin toisinajattelijoihin ja Neuvostoliiton ikeestä vapautuneisiin kansakuntiin suomalaiset ainakin julkisuudessa suhtautuvat venäläisiin myönteisesti. Tiedotusvälineet luonnollisesti tarkastelevat Venäjän tapahtumia monipuolisesti.
Suomen johtajat ovat esittäneet osanottonsa Venäjällä tapahtuneiden merkittävien onnettomuuksien/terrori-iskujen johdosta niin kuin hyvään naapuruuteen kuuluu. SUPO ja sitä avustavat viranomaiset ovat todennäköisesti tutkineet kaikki terrorismiin ja sen avustamiseen liittyvät epäilyt Venäjänkin osalta. Toistaiseksi vielä yhtään juttua ei ole päätynyt oikeuskäsittellyyn asti. Kun ilmeisesti ei ole mitään aihetta, niin ei myöskään ole mitään juttua.
On tosiasia, että Suomen kansan syvissä riveissä vallitsee syvää epäluuloa Venäjän pyrkimyksiä kohtaan. Se on kuitenkin ymmärrettävä ilmaus pienen kansan itsenäisyystahdosta suuren valtakunnan kyljessä eikä uhkaa Venäjää millään tavalla.
Molarin ja Islamilaisen puolueen operaatiosta
Talvisodan 70-vuotismuistopäivään ajoitettu Molarin/Tammen/Bäckmanin tshetsheeniterrorismin tukemisen Suomi-yhteydet paljastava operaatio herättää ihmetystä, koska mitään muuta kuin propagandaa antifasistiseen tyyliin ei ole pystytty kertomaan. Koko operaatio muistuttaa KGB:n disinformaatio-operaatiota. Koska tällaista tapahtuu, niin ilmeisesti Venäjä on vaikeuksissa Pohjois-Kaukasiassa tilanteen rauhoittumisvakuutuksista huolimatta.
Joku voi lisäksi epäillä, että Abdullah Tammen johtama Islamilainen puolue on Venäjältä käsin johdettu operaatio Venäjän vastaisen islamismin kontrolloimiseksi Suomessa. Onhan Tammi itse ilmoittautunut entiseksi KGB:n agentiksi. Tiedä vaikka hän olisi peräti kaksoisagentti. Toivottavasti Tammi pitää SUPO:n tietoisena islamilaisista höyrypäistä puoluen piirissä. Ei siis niin huonoa, ettei jotain hyvääkin.
# 60. Antistalinisteja tarvitaan taas. Käytä vaan nimimerkkiäsi ylpeydellä jatkossakin.
Venäjällä stalinismi ainakin retoriikan tasolla nostaa päätään ja Stalinin saavutuksia korostetaan jo valtion johdonkin taholta. Antifasistien aktivoituminen Suomessa ei liene siten mikään sattuma. Tosin ilmiöllä on ainakin toistaiseksi vain marginaalinen merkitys ja varsin vähäinen kannatus. Suuri yleisö ei näistä marginaalihenkilöistä tiedä mitään, vaikka he ovat päässeet hyvin murtautumaan mediassakin esille. Sen sijaan propagandamaalinsa Sofi Oksasen antifasistit auttoivat tunnetuksi ja varakkaaksi henkilöksi.
62. ”Sen sijaan propagandamaalinsa Sofi Oksasen antifasistit auttoivat tunnetuksi ja varakkaaksi henkilöksi. ”
Joo, kyllä Sofi ainakin pullakahvit voisi tarjota Leenalle, Johanille ja kirkkoherralle. Kolmikko tuki näyttävästi ja erinomaisesti Sofin kirjojen myyntikampanjaa.
mun äiti kyllä osti Sofin kirjan ihan mielenkiinnosta.
Ei ole koskaan kuullut kenestäkään Leenasta, Johanista ja muista antifasisteista.
Leena on vanha mummo, jonka katkerille jorinoille ei pidä antaa huomiota. Puutteessa elävä nainen muuttuu hysteeriseksi, senhän tiesi jo Freudkin. Ja kun puutetta on kärsinyt 40 vuotta niin tuloksia voimme lukea tältä palstalta.